Danske Beredskabers Krisestyringskonference afholdes den 2. og 3. februar 2021 – tilmeld dig konferencen her

29. september 2020

Danske Beredskaber afholdt i 2019 for første gang Krisestyringskonferencen, og efter en vellykket konference gentages succesen nu i 2021, hvor Danske Beredskaber for anden gang byder velkommen til Krisestyringskonference i Vejle.

Konferencen skulle oprindeligt være afholdt i oktober 2020, men blev udskudt grundet Covid-19 situationen, og det er derfor meget glædeligt, at vi nu kan sætte konferencen i kalenderen igen, denne gang den 2. og 3. februar 2021.

Målgruppen for Krisestyringskonferencen er kommunale direktører og chefer/ledere med involvering i krisestyringsopgaver og beredskabsdirektører/-chefer samt medarbejdere der arbejder med krisestyring og Plan for Fortsat Drift.

Et program med udgangspunkt i Covid-19

Årets program har hovedvægt på krisestyring og krisekommunikation – med udgangspunkt i Covid-19.

Programmet for konferencens første dag, hvor der både deltager medlemmer af Danske Beredskaber og kommunale deltagere, vil byde på et oplæg om hændelsesforløbet for Covid-19 krisen, et oplæg om krisestyring fra et strategisk og topledelsesmæssigt perspektiv, et oplæg om samspillet mellem myndigheder og civilsamfund, samt et oplæg om hvordan Covid-19 gik fra en sundhedskrise til en samfundskrise. Derudover vil der være et oplæg om krisekommunikation under Covid-19.

For medlemmer af Danske Beredskaber, som også deltager i konferencens anden dag, vil programmet byde på et oplæg med tre beredskabers fortælling om deres understøttelse i den kommunale krisestab under Covid-19. Derudover skal vi se nærmere på de evalueringsskemaer, som i efteråret blev sendt til beredskabsenhederne med henblik på evaluering af Covid-19. Afslutningsvist skal vi drøfte, hvordan Covid-19 erfaringerne bringes med ind i revisionen af Plan for Fortsat drift 2021.

Du kan læse hele programmet for Krisestyringskonferencen her.

Tilmeld dig her på siden

I 2019 afholdt vi Krisestyringskonferencen for første gang, her var der mulighed for 35 deltagere, i 2021 åbner vi op for 107 deltagere, så vi sammen kan blive klogere på krisestyring i beredskaberne og netværke på tværs.

Tilmeldingsfristen er den 11. december 2020. Tilmeldingen sker efter først-til-mølle-princippet.

Vi håber meget på, at vi endnu engang får muligheden for at afvikle en vellykket Krisestyringskonference, så vi sammen kan blive klogere, og skabe endnu bedre krisestyring i beredskaberne.

Hvis du har nogle spørgsmål, kan du kontakte Ditte Møller Madsen, på mail: dmm@danskeberedskaber.dk

Efter udgivelsen af denne nyhed er Danske Beredskabers Krisestyringskonference rykket grundet Covid-19.

Relaterede nyheder

Netværk Forebyggelse havde ved efterårsmødet i Billund fokus på lovgivningen og fagligheden. Der er stor vilje til at alle gerne vil dygtiggøre sig og ambitioner om at skabe en fælles tilgang til opgaverne når Netværk Forebyggelse under Danske Beredskaber samler kapaciteter fra hele landet for at udveksle erfaringer omkring brandforebyggelse. Og for tovholderen for efterårsmødet […]

Når du ringer 112 for at få hjælp til brand eller redning, så er det altså næsten altid brandfolk fra en af det kommunale beredskabs 29 enheder landet over, der tænder de blå blink og kommer til undsætning. Det gør vi mere end 40.000 gange om året. På landsplan håndterer de kommunale redningsberedskaber samlet i […]

Brandmanden fra Højer Frivillige Brandværn, der døde under indsats den 7. september, blev æret, og otte helte fra brandstationen i Nykøbing Falster blev tildelt Redningsberedskabsprisen af beredskabsministeren, da det civile beredskab den 4. oktober mindedes sine faldne i Holmens Kirke. Den 4. oktober blev den årlige mindehøjtidelighed for faldne brand- og redningsfolk afholdt i Holmens […]

Få nyhedsbrev i indbakken