Søg
Close this search box.

Danske Beredskabers Krisestyringskonference afholdes den 2. og 3. februar 2021 – tilmeld dig konferencen her

29. september 2020

Danske Beredskaber afholdt i 2019 for første gang Krisestyringskonferencen, og efter en vellykket konference gentages succesen nu i 2021, hvor Danske Beredskaber for anden gang byder velkommen til Krisestyringskonference i Vejle.

Konferencen skulle oprindeligt være afholdt i oktober 2020, men blev udskudt grundet Covid-19 situationen, og det er derfor meget glædeligt, at vi nu kan sætte konferencen i kalenderen igen, denne gang den 2. og 3. februar 2021.

Målgruppen for Krisestyringskonferencen er kommunale direktører og chefer/ledere med involvering i krisestyringsopgaver og beredskabsdirektører/-chefer samt medarbejdere der arbejder med krisestyring og Plan for Fortsat Drift.

Et program med udgangspunkt i Covid-19

Årets program har hovedvægt på krisestyring og krisekommunikation – med udgangspunkt i Covid-19.

Programmet for konferencens første dag, hvor der både deltager medlemmer af Danske Beredskaber og kommunale deltagere, vil byde på et oplæg om hændelsesforløbet for Covid-19 krisen, et oplæg om krisestyring fra et strategisk og topledelsesmæssigt perspektiv, et oplæg om samspillet mellem myndigheder og civilsamfund, samt et oplæg om hvordan Covid-19 gik fra en sundhedskrise til en samfundskrise. Derudover vil der være et oplæg om krisekommunikation under Covid-19.

For medlemmer af Danske Beredskaber, som også deltager i konferencens anden dag, vil programmet byde på et oplæg med tre beredskabers fortælling om deres understøttelse i den kommunale krisestab under Covid-19. Derudover skal vi se nærmere på de evalueringsskemaer, som i efteråret blev sendt til beredskabsenhederne med henblik på evaluering af Covid-19. Afslutningsvist skal vi drøfte, hvordan Covid-19 erfaringerne bringes med ind i revisionen af Plan for Fortsat drift 2021.

Du kan læse hele programmet for Krisestyringskonferencen her.

Tilmeld dig her på siden

I 2019 afholdt vi Krisestyringskonferencen for første gang, her var der mulighed for 35 deltagere, i 2021 åbner vi op for 107 deltagere, så vi sammen kan blive klogere på krisestyring i beredskaberne og netværke på tværs.

Tilmeldingsfristen er den 11. december 2020. Tilmeldingen sker efter først-til-mølle-princippet.

Vi håber meget på, at vi endnu engang får muligheden for at afvikle en vellykket Krisestyringskonference, så vi sammen kan blive klogere, og skabe endnu bedre krisestyring i beredskaberne.

Hvis du har nogle spørgsmål, kan du kontakte Ditte Møller Madsen, på mail: dmm@danskeberedskaber.dk

Efter udgivelsen af denne nyhed er Danske Beredskabers Krisestyringskonference rykket grundet Covid-19.

Relaterede nyheder

Tårnby Kommunes grønne ambitioner føres an af en eldrevet rød Mercedes, der lynhurtigt kan omdannes til et kommandostade for brandvæsen, politiet og sundhedsmyndighederne. Optrækket er ikke til at tage fejl af men brølet fra motoren mangler, når indsatsleder Ole Mebus svinger sin røde Mercedes ud fra Tårnby Brandstation i Kastrup for som første mand på […]

Når du ringer 112 for at få hjælp til brand eller redning, så er det brandfolk fra en af det kommunale beredskabs 29 enheder landet over, der tænder de blå blink og kommer til undsætning. Det viser den netop offentliggjorte rapport ”Redningsberedskabet i tal 2023” at det kommunale beredskab gjorde 39.921 gange i 2023. Til […]

Gnister fra mejetærskere og andre maskiner er blandt de hyppigste årsager til markbrande i høstmånederne. SEGES Innovation, Beredskabsstyrelsen og Danske Beredskaber opfordrer til jævnlig rengøring af høstmaskinerne.  Mange markbrande startes af en gnist fra høstmaskinerne, eller når maskinerne bliver for varme og antænder støv eller andet tørt materiale. Med en ny høstsæson for døren opfordrer […]

Få nyhedsbrev i indbakken